Wednesday, January 11, 2012

Hijrah kepada Islam - Amir Junaid Muhadith @ Loon

Assalamualaikum..


Subhanallah.... Besarnya hikmah Hidayah yang diterima dari Allah s.w.t yang tidak terduga dek akal fikiran manusia..betapa seorang manusia yang terkenal dengan imej budak jahat melalui album serta penampilannya iaitu Chauncey Lamont Hawkins @ Loon yang merupakan seorang rappers yang bernaung dibawah label bad boy Records milik taikun hiburan, P.Diddy yang terkenal dengan lagu I Need A Girl (keluaran tahun 2001) berubah dan meninggalkan sama sekali bidang muzik serta imej jahat setelah memeluk agam Islam dengan  nama Islamnya Amir Junaid Muhadith..dan alhamdulillah beliau telah berjaya menunaikan umrah.. Beliau berhijrah menjadi seorang Islam yang mengamalkan cara hidup Islam yang sebenar..

Kini beliau menumpukan tugas sepenuh masa sebagai pendakwah dengan menggunakan kisah serta penghijrahan nya sebagai pedoman untuk dikongsi bersama.


Apabila terpandang sahaja imej dan ceritanya yang dipaparkan dalam Mingguan Malaysia 27/11/2011 yang lalu tidak semena-mena air mata saya tertumpah....rasa gembira melihat keajaiban yang Allah s.w.t turunkan..


Sedar-sedarlah wahai mereka-mereka yang memang dilahirkan Islam... muhasabah diri...Dekatkan diri kepada Yang Maha Esa sentiasa... Insyaallah kebahagiaan dan kejayaan hidup akan sentiasa anda rasai...

Sesungguhnya Rahmat dan Kasih Sayang Allah terlalu luas untuk kita semua dan tiada tolok bandingannya...Cara kita bersyukur dan menghargai akan segala Rahmat dan Nikmat Allah s.w.t adalah dengan mencari keredhaannya ..melaksanakan apa yang disuruh dan tinggalkan apa yang dilarang ..jadikan Al Quran dan Hadis sebagai panduan hidup... perhatikan setiap amal perbuatan/tindakan kita., pakaian....dll.....

"Alhamdulillah ...Terima Kasih Ya Allah atas segala Rahmatmu..dan semoga kejayaan dan kebahgiaan dunia dan akhirat diperolehi olehku dan pembaca blog ini ...amin"

Wassalam

No comments:

Post a Comment